Suradnja s agencijama za nekretnine – NE ili DA, ali…
U građevinski sektor smo zakoračili kao mladi, obrazovani stručnjaci i na pozicijama inženjera i voditelja gradilišta stjecali iskustvo u uredu i na terenu. Sva znanja koja smo usvojili u tom periodu pokazala su se itekako vrijednima u posljednje četiri godine kada smo kao investitori krenuli ulagati u vlastite projekte.
U okviru svakog projekta okupljamo široki krug suradnika, a ključna, zajednička karakteristika, koju tražimo od svih, bez obzira poznajemo li se od ranije ili prvi kontakt ostvarujemo pri dogovoru poslovne suradnje jest da svatko od njih posao za koji je zadužen obavlja stručno, odgovorno i kvalitetno.
Kao investitor i voditelj projekta odgovorni ste za projekt kojim upravljate. Odgovorni ste svima. I odgovorni ste za sve! Od vas svi očekuju odgovor na svako pitanje i rješenje baš svakog problema. Od građevinskih radnika, majstora svih zvanja i zanata preko inženjera građevine, elektrotehnike i strojarstva, sve do ekonomista, odvjetnika, marketing stručnjaka i u konačnici stanara kojima ćete prodati nekretnine u koje ste investirali.
Kako doći do tih stanara / kupaca? Puteva je više, neki investitori, možda manje povjerljivi prema angažmanu vanjskih suradnika, se odlučuju sami zaposliti osobu koja će u timu biti zadužena za prodaju. Mi smo odlučili da ćemo posao voditi tako da radimo ono za što smo stručni, a za druge segmente ćemo angažirati vanjske suradnike od kojih očekujemo profesionalnost kakvu i sami njegujemo u svom dijelu poslovanja.
Angažman prodajnih predstavnika i agencija za nekretnine, može biti najbolja ili najgora odluka koju investitor može donijeti. Sve ovisi o izboru. O ljudima s kojima odlučite surađivati. U konačnici, uvijek sve ovisi o ljudima.
Mi smo kao investitori na tu temu donijeli neke odlične i neke jako loše odluke. Sve je to dobra škola.
Iako smo kalkulirali kad su u pitanju velike agencije, računajući da se onaj tko u ponudi ima tisuće nekretnina možda neće dovoljno angažirati oko promocije i prodaje onog što mi nudimo, pokazalo se upravo suprotno. Na kraju smo kvalitetniju suradnju ostvarili s velikom agencijom nego s malom koja nam se na početku učinila kao bolji izbor za nas. No to ne znači da bismo u budućnosti izbjegavali suradnju s malim agencijama. Bitno je samo prepoznati prave ljude s kojima ćete aktivno napredovati prema realizaciji zajedničkog cilja – prodaje nekretnine.
Zašto mislimo da se investitoru isplati angažirati agenciju za nekretnine?
Zbog količine posla kojim se mora baviti svaki investitor teško se aktivno i fokusirano angažirati oko prodaje. Osim toga, ako želite biti najbolji u svom dijelu posla, onda vam je one poslove u kojima to niste, najbolje delegirati. No od onoga kojemu ste posao delegirali imate pravo tražiti proaktivnost, punu posvećenost i dostupnost. Imate pravo tražiti rezultat kakav i sami u svom dijelu posla isporučujete.
Kakav bi trebao biti agent koji prodaje vašu nekretninu?
• Prodajni agent koji vas zastupa mora proaktivno prodavati vašu nekretninu. Što znači ta proaktivnost? Nitko ne očekuje da netko bude dostupan usred noći, ali prodaja u ovom poslu jest posao koji nema službeno radno vrijeme. Kupci će informacije i razgled nekretnine nerijetko tražiti nakon radnog vremena i zato posao prodajnih agenata jest zahtjevan, no ljudi koji su odabrali tu karijeru znaju zašto su se na to odlučili
• Prodajni agent mora biti izravno uključen u sve faze procesa kupoprodaje: oglašavanje, komunikacija, pregovori, potpisivanje predugovora/ugovora, primopredaja nekretnine, prebacivanje vlasništva/režija
• Prodajni agent mora biti multifunkcionalan stručnjak koji razumije procese i postavke prodaje koji daju najbolje rezultate. To danas znači poznavati trendove u oglašivačkoj industriji i oglašavati nekretninu do prodaje na domaćim i stranim tržištima
• Prodajni agent mora znati objasniti detalje prodajne dokumentacije, što znači da mora surađivati s pravnom službom kako bi svaki ugovor bio stručno pripremljen
• Prodajni agent je taj koji će u vaše ime davati sve informacije, ali i odgovarati na sva pitanja vezana za nekretninu – tu je na investitoru odgovornost da agenta uputi u detalje te da bude dostupan uskočiti s onim odgovorima, posebno tehničke prirode, koje agent sam ne može dati
• Komunikacija između investitora i agenta se mora temeljiti na poštovanju, profesionalnosti i poslovnoj etici. Komunikacija mora biti aktivna i otvorena, a agent investitoru mora prenositi i informacije koje dobije u kontaktu s potencijalnim kupcima jer svaki komentar može biti vrijedan.
Svaki investitor, kao u konačnici i svaki poduzetnik ima privilegiju birati svoje suradnike. Iz vlastitog iskustva znamo da na tržištu ima svega, no i dalje mislimo da u agencijama za nekretnine možete pronaći kvalitetne ljude i ostvariti suradnju s kojom će obje strane biti zadovoljne.